FAQs

Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna vi får.
Hör gärna av dig om du undrar något mer

När har ni öppet?

Restaurangen har öppet varje dag under sommarsäsongen (juni till slutet av augusti).
Hotellet har öppet året runt.
För aktuella öppettider – kika in på vår hemsida eller följ oss på Instagram!

Hur bokar man rum eller bord?

Du bokar enklast via vår hemsida.
Det går också bra att ringa eller mejla oss.
För större sällskap, event eller konferenser – kontakta oss så hjälper vi till att planera!

Kan man bara komma förbi på ett glas eller något litet att äta?

Absolut! Du är varmt välkommen till vår uteservering och bar även utan bordsbokning.
Vill du vara säker på att få plats, särskilt kvällstid eller vid dåligt väder,
rekommenderar vi att du bokar bord.

Får man ta med hund / djur?

Ja! Hundar är välkomna på vår uteservering och i vissa av våra rum och stugor
Meddela gärna vid bokning om du reser med din bättre hälft så ordnar vi ett passande rum.

Har ni vegetariskt eller veganskt?

Ja! Vi har alltid vegetariska alternativ och försöker
ordna veganskt på förfrågan.
Berätta gärna om allergier eller kostönskemål vid bokning eller beställning.

Finns det parkering?

Ja, vi har fri parkering precis intill restaurangen.

Kan man ha fest eller fira något hos er?

Ja! Vi arrangerar gärna fester, bröllop, företagsmiddagar och andra tillställningar.
Vi skräddarsyr upplägget efter era önskemål. Kontakta oss så planerar vi tillsammans!

Kan man boka hela hotellet?

Ja, det går att boka hela hotellet vid till exempel bröllop, event eller gruppresor.
Hör av dig så berättar vi mer om möjligheterna och priser.


Bokningsvillkor & annan viktig information

Bokning och betalning

Om du bokar via vår hemsida anger du ett kreditkortsnummer som garanti.
Kortet debiteras inte vid bokningstillfället.
Du kan välja att betala direkt eller på plats vid ankomst. Har du inte lämnat kortnummer?

Kontakta då receptionen vid ankomst för betalning och nycklar/koder.

Bokningar via externa partners:

Hotels.com / Expedia / Booking.com: Vi debiterar det kortnummer du angett vid bokningen
enligt information vi fått från dessa plattformar.
Gotland Promotion (BookVisit): Hela vistelsen betalas direkt till Gotland Promotion.
Tillägg till bokningar via externa partners: Betalas på plats då vi inte kan lägga till kostnader på
deras bokningssystem.

Valleviken är en kontantfri anläggning. Vi accepterar Visa, Mastercard och Swish.

Avbokningsregler
För att avboka, vänligen kontakta oss och ha ditt bokningsnummer till hands.

1 rum eller 1 stuga, 1 natt:

Avbokas gratis senast 3 dagar före ankomst.
Senare avbokning debiteras 75% av bokningens värde.
Avbokning senare än 1 dag före ankomst debiteras 100% av bokningens värde.

1 rum eller 1 stuga, 2 nätter:

Avbokas gratis senast 5 dagar före ankomst.
Senare avbokning debiteras 75% av bokningens värde.
Avbokning senare än 1 dag före ankomst debiteras 100% av bokningens värde.

2 rum eller 2 stugor, 1 natt:

Avbokas gratis senast 5 dagar före ankomst.
Senare avbokning debiteras 75% av bokningens värde.
Avbokning senare än 1 dag före ankomst debiteras 100% av bokningens värde.

Bokningar som omfattar fler än 2 rum eller stugor:

Avbokas gratis senast 14 dagar före ankomst.
Vid avbokning senare än 14 dagar debiteras 75% av bokningens värde.
Vid avbokning senare än 3 dagar före ankomst debiteras 100% av bokningens värde.

Vid avbokning av större grupper eller evenemang:

Vi följer Visitas bokningsregler och villkor. Vänligen kontakta oss för mer information.

Avbeställningsskydd – 260 kr / bokning

Gäller om något allvarligt och oförutsett inträffar innan vistelsen, såsom:
Sjukdom, olycksfall eller dödsfall (gäller dig, nära anhörig eller medresenär)
Inkallelse till militärtjänst eller civilförsvar
Annan allvarlig oförutsedd händelse, t.ex. brand eller översvämning i hemmet
Gäller endast om det kan styrkas med intyg (läkare, myndighet etc.)
Skicka intyget till oss via mejl eller post, helst inom 7 dagar från avbokningen.

Husdjur – 350 kr / vistelse

Husdjur är välkomna i både stugor och hotellrum – i mån av plats.
Vänligen meddela oss i bokningsförfrågan om du vill ta med husdjur.

Viktigt att veta:

Husdjur får inte störa andra gäster
Måste vara kopplade utomhus
Får inte lämnas ensamma i rum/stuga
Skador/olyckor ersätts av gästen

Information om stugor (självhushåll)

Varje stuga är 47 kvm och innehåller:
- Sovloft med 2 enkelsängar
- Sovrum på nedre plan med 2 enkelsängar
- Badrum, kök och vardagsrum i öppen planlösning
- TV, soffa, köksbord, stolar
- Fullt utrustat kök för 4 personer (kokplattor, kyl/frys, mikro, kaffebryggare, vattenkokare)

Ingår:

Kuddar och täcken
Städmaterial
Pärm med all information

Att tänka på:

Gäster ansvarar för slutstädning (instruktioner i pärmen)
Slutstädning kan köpas till: 1650 kr (bokas senast 2 dagar innan avresa)
Hyra av lakan & handdukar: 275 kr / person / vistelse
Disk ska vara gjord och återvinningsmaterial lämnas i återvinningsstationen
Bilkörning på gräsmattor är ej tillåtet
Parkering finns efter ruinen (blå P-skylt)
Utcheckning senast kl. 12.00 (lämna nyckeln i dörren)

GDPR & Behandling av personuppgifter

Vi värnar om din personliga integritet. Läs vår fullständiga integritetspolicy på hemsidan.
Här är några huvudpunkter:
Vi samlar in och behandlar uppgifter för att kunna hantera bokningar och ge dig bästa
möjliga service. Personuppgifter kan delas med leverantörer och samarbetspartners endast i syfte
att kunna leverera våra tjänster. Du har rätt till information, rättelse, radering och begränsning av dina uppgifter. Vi raderar personuppgifter när de inte längre behövs, enligt gällande lagstiftning.

Kontaktperson: Charli Ljung
E-post: charli@ljung.com
Telefon: 0708-223104

Integritetsskyddsmyndigheten: imy@imy.se

Läs mer om GDPR här